Dagens ridpass

Idag när jag red Sith till ridhuset så stod det två hinder i mitten va ridhuset. Ett kryss och en oxer, båda låg typ på 50cm.
Då tog jag tillfället i akt och hoppade lite med henne och gud så fin hon blev mot slutet!
I brjar var hon lite stel och ville helst dra iväg både innan och efter hindrerna. Men efter lite jobb blev hon jätte mjuk och arbetsvillig. Hoppade båda hindrerna på varsin volt till att börja med, i båda varven.
Sedan tog jag oxern och hoppade den i en åtta, gick skitbra!

Jag trodde att hon bara skulle nonchalera mig idag men jag hade visst fel. Hon blev så himla fin mot slutet så att jag trodde att hon var en annan häst. Hoppade riktigt fint med ryggen och bakbenen. Det jag vill med henne är att hon ska hoppa på styrka och kraft och inte på fart, som det oftast blir då hon är en ponny med jäkla mycket fart i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0