Kurs

Är nästan nyss hemkommen från en kurs i Uppsala. Idag pratade vi mest om regler i TR.
Visste ni t.ex att man får ha vilket färg som helst på sina ridbyxor nu för tiden? På tävling alltså.. Det visste inte jag. Jag trodde att byxorna var tvugna att vara vita, eller iallafall ljusare än kavajen. Men icke sa nicke, tydligen.
Sen massa andra nya uppdaterade regler som jag tycker är riktigt bra!

En ny regel som jag tycker är riktig dålig är hur man ska kvala till MsvA nu för tiden. Förut var det ju så att man behövde två felfria grundomgångar i MsvB, så vart man kvalad. Men nu behöver man två felfira grundomgångar+omhoppningar i MsvB. Omhoppningen är ju en fas då man ska få chansa lite och det är även den som avgör lite på vilken plats man kommer på, där ska man få våga ta risker!
Nu ska man sistället behöva rida lika prydligt och fint för att få en nolla, det kan man självklart få även om man satsar och chansar, men ni förstår min tanke, förhoppningsvis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0